Far Nasıl Parlatılır


Sönük buğulu görünen farlarla gezmekten hoşlanmıyor musunuz?

İşte gerekenler.


Artık araba farları darbelere oldukça dayanıklı olan polikarbon camdan üretilir. Polikarbon cam farların yüzeyi güneş ışığından ve çiziklerden korumak için akrilikle kaplanır. fakat akrilik zamanla aşınır. Buna sebep olan da güneş ışığı ve zararlı deterjanlardır. Akriliğin koruması aşınma sonucu kaybolunca, polikarbon camlar güneş ışı ve diğer etmenlere doğrudan maruz kalarak sararır, soluklaşır ve sonunda aydınlatma azalır.

Araba farları solup kirlendiği ve aydınlatma kaybına uğradığında temizletmek için sanayiye götürmenin belli bir maliyeti ve zaman kaybı var. Bu iş şöyle bir hal alıyor ki, kirli farlar, temizlik uygulaması ile kurtarılabilecek durumda olmasına karşın yanlış uygulamalar yüzünden değiştiriliyor ve aslında kendi kendimize çözebileceğimiz bir sorun maddi zarara dönüşüyor.

Far Parlatmak için gereken malzemeler;

Sıvı Pasta
Plastik Cilası
Koruma Bandı
Su Zımparası
Polisaj Makinesi ve Sünger Aparatları

Bu malzemeler neden gerekli;

Koruma bandı; yapılacak zımpara, pasta, cila uygulamalarının yapacağınız yerin dışına taşarak araca zarar vermemesi için gerekir.

Su Zımparası;  Bu işlemde önemli olan kaçlık zımpara kullanacağımız. Ciddi bir sorunu olmayan, ince çizikleri olan bir camda 1200 kum kullanmak uygun olacaktır. Bu işler sırasında birkaç farklı zımpara kullanmak isterseniz 2000 ve 3000 kum da denersiniz, yani üç aşamalı zımparalama yapabilirsiniz. Eğer camınızda derin çizikler varsa 600lük kum zımpara da kullanabilirsiniz.

Polisaj Makinesi ve Süngerleri; Parlatma el ile yapılabilen işlemdir. Ancak makine yardımıyla elde edilen sonuç çok daha iyi olacaktır.



Uygulama;

Farın etrafının bantlanması; Uygulamanın kaporta boyasına zarar vermemesi için farın etrafını koruyucu bant ile korumaya alın.

Far camının zımparalanması; Soluk fardaki çiziklerin derinliğine göre seçtiğimiz zımparalardan rahat kullanabileceğimiz büyüklükte bir parça kesiyor, camın yüzeyini biraz sulandırarak zımparalama işlemine başlıyoruz. Zımparalama işlemine fazla bastırmadan devam ediyoruz. Zımparalamaya devam ettikçe yüzeyden tortu çıkacaktır. Bu tortu farımızın matlaşmasına sebep katmandır. Zımpara uygulamasına devam ettikçe camın yüzeyi eskisinden daha da mat bir hale gelecek. Dilerseniz daha ince zımparaları kullanabilirsiniz. Camın yüzeyi pürüzsüz hale gelene kadar bu işleme devam edin. Zımparalama işlemi bittikten sonra far yüzeyini temizlemeniz gerekli. Ayrıca iyice kurulamanız lazım.

Far camını pastalamak; Bir sünger ile iyice kurumuş ve temizlenmiş far camına uygulayın. Bu işlem camın daha da temizlenmesini sağlar. İsterseniz bu kısmı atlayabilirsiniz. 

Far camının cilalanması; Şimdi sıra cilada.Burada dikkat edin, cilanız mutlaka plastik cilası olsun. Cila, farınızın koruyucu akriliği ile hemen hemen aynı görevi görüyor, yani koruyor. Cilayı farın cam yüzeyine, süngerle veya düşük devirde çalıştırdığımız polisaj makinesiyle iyice yediriyoruz. Farınız temizlenip parlayana kadar devam edin. Sonunda işlem bitmiş olacaktır.

comment 0 yorum:

Yorum Gönder

 
© 2011 Nasıl Yapılır Ki?? is proudly powered by Blogger