Sönük
buğulu görünen farlarla gezmekten hoşlanmıyor musunuz?
İşte
gerekenler.
Artık araba farları darbelere
oldukça dayanıklı olan polikarbon camdan üretilir. Polikarbon cam farların
yüzeyi güneş ışığından ve çiziklerden korumak için akrilikle kaplanır. fakat
akrilik zamanla aşınır. Buna sebep olan da güneş ışığı ve zararlı deterjanlardır.
Akriliğin koruması aşınma sonucu kaybolunca, polikarbon camlar güneş ışı ve
diğer etmenlere doğrudan maruz kalarak sararır, soluklaşır ve sonunda
aydınlatma azalır.
Araba farları solup kirlendiği ve
aydınlatma kaybına uğradığında temizletmek için sanayiye götürmenin belli bir
maliyeti ve zaman kaybı var. Bu iş şöyle bir hal alıyor ki, kirli farlar,
temizlik uygulaması ile kurtarılabilecek durumda olmasına karşın yanlış
uygulamalar yüzünden değiştiriliyor ve aslında kendi kendimize çözebileceğimiz bir
sorun maddi zarara dönüşüyor.
Far Parlatmak için gereken malzemeler;
Sıvı Pasta
Plastik Cilası
Koruma Bandı
Su Zımparası
Polisaj Makinesi ve Sünger
Aparatları
Bu malzemeler neden gerekli;
Koruma bandı; yapılacak zımpara, pasta, cila uygulamalarının
yapacağınız yerin dışına taşarak araca zarar vermemesi için gerekir.
Su Zımparası; Bu işlemde önemli olan kaçlık zımpara
kullanacağımız. Ciddi bir sorunu olmayan, ince çizikleri olan bir camda 1200
kum kullanmak uygun olacaktır. Bu işler sırasında birkaç farklı zımpara
kullanmak isterseniz 2000 ve 3000 kum da denersiniz, yani üç aşamalı
zımparalama yapabilirsiniz. Eğer camınızda derin çizikler varsa 600lük kum
zımpara da kullanabilirsiniz.
Polisaj Makinesi ve Süngerleri; Parlatma el ile yapılabilen
işlemdir. Ancak makine yardımıyla elde edilen sonuç çok daha iyi olacaktır.
Uygulama;
Farın etrafının bantlanması;
Uygulamanın kaporta boyasına zarar vermemesi için farın etrafını koruyucu bant
ile korumaya alın.
Far camının zımparalanması; Soluk
fardaki çiziklerin derinliğine göre seçtiğimiz zımparalardan rahat
kullanabileceğimiz büyüklükte bir parça kesiyor, camın yüzeyini biraz
sulandırarak zımparalama işlemine başlıyoruz. Zımparalama işlemine fazla
bastırmadan devam ediyoruz. Zımparalamaya devam ettikçe yüzeyden tortu
çıkacaktır. Bu tortu farımızın matlaşmasına sebep katmandır. Zımpara
uygulamasına devam ettikçe camın yüzeyi eskisinden daha da mat bir hale
gelecek. Dilerseniz daha ince zımparaları kullanabilirsiniz. Camın yüzeyi
pürüzsüz hale gelene kadar bu işleme devam edin. Zımparalama işlemi bittikten
sonra far yüzeyini temizlemeniz gerekli. Ayrıca iyice kurulamanız lazım.
Far camını pastalamak; Bir sünger
ile iyice kurumuş ve temizlenmiş far camına uygulayın. Bu işlem camın daha da
temizlenmesini sağlar. İsterseniz bu kısmı atlayabilirsiniz.
Far camının cilalanması; Şimdi
sıra cilada.Burada dikkat edin, cilanız mutlaka plastik cilası olsun. Cila,
farınızın koruyucu akriliği ile hemen hemen aynı görevi görüyor, yani koruyor.
Cilayı farın cam yüzeyine, süngerle veya düşük devirde çalıştırdığımız polisaj
makinesiyle iyice yediriyoruz. Farınız temizlenip parlayana kadar devam edin. Sonunda
işlem bitmiş olacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder