Takı kutu nasıl yapılır

el yapımı takı kutusu modeli

Takı kutusu yapmak istiyorsanız bu linkteki makaledeki bilgilerden istifade ederek zevkinize uygun bir takı kutusu yapabilirsiniz.

hamur malzemeleri:
- 250 gr kadar plastik tutkal
- 1.5 su bardağı un
- 1 yemek kaşığı sıvı yağ (gerçi kıvama göre biraz fazla ekledik biz)
- bir tatlı kaşığı kadar tuz

hamuru iyice yoğuruyorsunuz..hani denir ya "kulak memesi" kıvamında olacak..
renklendirmek içinse malzeme içine yoğururken istediğiniz renk toz kumaş boyası ekliyorsunuz..ama biz ton tutturmak için akrilik yada guajda biraz ekledik ama çok sulandırmadan..deneyerek tutturuyorsunuz işte

1 cm yada biraz daha kalın hamuru yapıştıracağınız yüzey genişliğinde merdane ile açıyorsunuz..zaten hamur yeni yapıldığından yumuşak olduğu için süslemek için kullandığım malzemeler içine gömülüyor..ama şu varki hamur çektikce bazıları atıyor düşenleri uhu ile tekrar yapıştırıp sabitledim..süsleme işlemi bitince bi kaç gün hamur kurusun iyice diye bekliyorsunuz..kurumadan verniklersen küflenme yapabilir.. hamuru açma sırasında bariz fazlaca çatlamalar başlıyor ise kıvamda sorun var demektir..küçük çatlamalar illaki oluyor onu yüzeye yapıştırınca ellede düzeltiyorsunuz..ama yeni açarken zorluyorsa sizi kıvamı malzeme ayarı yaparak bir şekilde tutturmalısınız.hamur kuruyunca ister mat ister parlak vernik sürebilirsiniz.ben parlak vernik kullandım daha şık duruyor hatta 3 kat sürdüm her bir katı sürdükce kurumasını bekleyip diğer katı sürdüm..böylece üstündeki tüm süsler iyice vernik sayesinde yapıştı sağlamlaştı..ahşap kısmınada yani hamur dışında kutuyu boyadığım kısımlara ise mat vernik uyguladım..çok keyifli ve işe yarar bir şey üreterek vakit geçirmek güzel..sevgilerimle

önce seramik hamuru elde ettik..




annem hamuru yaparkene bende kutunun dışını ve içini boyadım bu arada..



sonra kapağı hamur kapladık..



tabi kenarların fazlalıkları düzgünce kesip çıkardık..




bu kutunun özelliği elinize ne geçerse üstüne yapıştırmanız daha doğrusu hamurun üstüne koyup bastırınca zaten gömülüyor içine..takı kutusu olacağı için bende kullanılmayan ıvır zıvır ne varsa buldum parçaladım.







bu arada bende gümüş telden spral şeklünde kıwırıp kalabalık yapsın die kafama göre bişilerde yaptım





ve son hali..boyalar yeni yeni kuruyor..



comment 1 yorum:

aykut on 12 Mart 2012 14:16 dedi ki...

taşlar çok şık durmuş. çok keyifli gözüküyor.

Yorum Gönder

 
© 2011 Nasıl Yapılır Ki?? is proudly powered by Blogger